המותג המוביל בטכנולוגיה אסתטית בישראל

יופי של מיתוס: אשליות נפוצות בעולם הקוסמטיקה

עולם טיפולי הפנים והסרת השיער מלא בסיסמאות והבטחות – מרביתם פרי העט של אנשי שיווק ממולחים, שמעדיפים לגייס לקוחות סביב טענות פשטניות או מרתיעות, כמובן שאינן בהכרח אובייקטיביות. בואו נדבר על אשליות נפוצות בעולם הקוסמטיקה:

 

כנשות ואנשי המקצוע, אנו מחויבים להבין מה נכון ולנסות לספק לקהל הלקוחות מצג אמת שיסייע להם להשלים את מטרתם. הנה מספר אשליות נפוצות בעולמות הקוסמטיקה שאנחנו בחברת 4MP מוכרחים להפריך:

 

100% טבעי = 100% איכותי: האמנם?

כולם מחפשים את המרכיבים הטבעיים המדהימים שישנו את חייהם – ישפרו את תפקוד העור ומראה השיער ואולי גם ישפיעו לטובה על המראה החיוני והרענן. אלא שבפועל, גם מרכיבים טבעיים לא בהכרח "נפגשים" עם העור שלנו באופן טבעי. האם זה בכלל טבעי להספיג את הפנים בשמן קוקוס או לבנדר? האם המרכיבים הללו באמת מסוגלים להבהיר כתמים או לטפל באקנה בתהליך טבעי? ובכלל, האם "טבעי" הוא לא קנה מידה שכל אחד מייחס לו פרשנות אחרת מלכתחילה?

חלק גדול מהמוצרים בתחום הדרמטולוגי למשל, מבוססים או נגזרים מתמציות של צמחים. אבל מאחורי האריזה היפה איש לא מסביר מה בדיוק עבר כל צמח כדי להפוך למולקולה חדשה שכימאי במעבדה נתן לה את שמה. מצד שני, מי קבע שצמח מסונתז הוא רע או מזיק? האם לא ייתכן שבשילוב החומרים יתקבל תוצר שדווקא משפר את תפקוד החומרים הגולמיים?

ולכן כאנשי מקצוע חשוב שנזהה במדויק לא רק את המוצר הטבעי, אלא גם את התהליך שעבר כדי למדוד את היתרונות שלו: מהו המרכיב הפעיל? באיזה חלק "טבעי" השתמשו (שורש, עלים וכו')? האם מדובר במוצר שעונה לציפיות המדויקות שלנו? וכן הלאה.

בעלת מכון קוסמטיקה?
מגוון מכשירי הסרת שיער לבחירתך

"אין מנוס מניתוח"

הרבה אנשים מתבוננים במראה, מוטרדים מאינספור קמטים שנוספו לפניהם וממהרים לגשת לניתוח מתיחת פנים. חלקם יבקשו לנצל את עצם קיומו של הניתוח גם כדי לשאוב שומן ממקומות מפריעים ולהשיג מראה פנים הדוק וצעיר בשנים. אלא שהגישה הזו שהייתה הרווחת ביותר עד לפני כעשור, כבר אינה רלוונטית.

למעשה, הטכנולוגיה הנוכחית מצליחה להגיע בדיוק לאותן התוצאות ואף מעבר, ללא הליכים פולשניים או התערבות ניתוחית כלשהי. מכשיר לטיפולי פנים שמבוסס על טכנולוגיה כמו Hifu או RF יכול למנוע מהמטופלים גם את הצורך בהזרקות ולהעניק לכל פנים את המראה המדויק שרצוי להם, הן ברמת הנפח והן מבחינת העלמת הקמטים, הכתמים והפצעים השונים.

 

"הדרך היחידה למלא את מאגר הקולגן היא בכמוסות לבליעה"

יש השערה שצמחה מהשטח, לפיה מרגע שמצבורי הקולגן מידלדלים, החידוש שלהם יכול להתבצע אך ורק בנטילה פיזית ומכוונת של אבקת קולגן ככל תוסף תזונה.

צריך לצאת מנקודת הנחה שייתכן ותפיסה זו נובעת מהאופן שבו מסתכל הציבור על חומרים חיוניים נוספים שנצרכים בבליעה, כמו למשל חלבונים שמתווספים כעת באחוז מסוים לכל פחית משקה רעננה. אלא שלהבדיל מהחלבונים שנרצה שיגיעו מהקיבה לכל חלקי הגוף, את הקולגן אנו רוצים לכוון כך שיגיע דווקא לעור אולם אין דרך אמיתית לשלוט בכך.

ולכן הפתרון היעיל ביותר לקליטת "תוספת" של קולגן הוא לבצע טיפולים עם מכשיר הסרת שיער וטיפולי פנים שפועל ברקמות העמוקות ומגרה אותן ליצור סיבי קולגן חדשים.

"העור שלנו הוא נתון גנטי בלתי ניתן לשינוי"

כל קוסמטיקאית שמעה לפחות פעם אחת בחייה המקצועיים את הקשר המופלא שבין ייאוש וסקפטיות הלקוח/ה לבין הגנטיקה של ההורים: שיער עקשן ומטריד במקומות לא רצויים שגם מכשיר של הסרת שיער מהטוב שבטובים לא ינצח כי כך בדיוק קרה לאמא, עשרות קמטים שמופיעים בדיוק כמו אצל אבא, פגמים עוריים שהתקבלו בירושה ולכן גם אם נתקן אותם הם יחזרו ועוד ועוד.

למרות שחלק מהאלמנטים הללו בהחלט מועברים אלינו בירושה, ניתן לצמצם אותם ואף להיפטר מהם לחלוטין באמצעות טכנולוגיה שמחליקה ומלטשת את העור ומספקת תוצאות מעולות לטווח זמנים ארוך.

כמובן שכמו באיפור או החלקת שיער לעתים יהיה צורך בסבב טיפולים חדש, אך מדובר על פער של כמה שנים טובות כך שאין שום סיבה לוותר על שיפור מרקם ומראה עור הגוף והפנים, רק משום שאנחנו לא אוהבים אותם אצל ההורים שלנו.

 

"כל קוסמטיקאית יכולה להסיר שיער"

אחת האשליות הבעייתיות ביותר בעולם הקוסמטיקה, היא התפיסה שלפיה מי שעברה קורס או מתמחה בהסרת שיער בשעווה ופינצטה, בהכרח מוסמכת לטיפולים עם מכונה להסרת שיער. כמובן שהתמקצעות בטיפולי הסרת שיער היא גם בידול הכרחי בתהליכי השיווק והפרסום של העסק, שאמור להבהיר כי קיים כאן ניסיון מעשי שהושג מתהליך הכשרה מדויק למכונה שבה נערך השימוש.

אשליות נפוצות בעולם הקוסמטיקה

שאלות נפוצות

מהן האשליות הנפוצות בענף הקוסמטיקה?

"חומרים טבעיים בלבד", "הצלחות על פי מחקרים קליניים" והזרמת מידע שגוי בנוגע לתפקוד העור (רובו ממהלכי פרסום) מייצרים תובנה שלפיה רק פעולות מסוימות הן אלה שישפרו את מראה העור.

כיצד כקוסמטיקאית אוכל להתגבר על שמועות או מיתוסים בתחום?

אין דרך למנוע מלקוחותיך להיחשף למידע שלמדו עליו בדרך כזו או אחרת ולכן הפתרון הטוב ביותר הוא לטפח גישה ביקורתית וחכמה משל עצמך, שתאפשר לך לזהות מתי מדובר במידע אמין ומבוסס ומתי זהו רק ניסיון להרשים. ככל שהמיומנות הביקורתית תגדל, תוכלי לכוון את לקוחותיך באופן מקצועי ולגרום להם לתת בך אמון מלא.

דרג מאמר זה
עוד במגזין
יצירת קשר מהירה
אנחנו כאן לשירותכם:

לזרוב 33, ראשל”צ, 7565829

דילוג לתוכן