המותג המוביל בטכנולוגיה אסתטית בישראל

הסרת שיער לנערות – כן או לא?

הילדה רק בת 11 וכבר מבקשת להסיר שיער? תרחיש בהחלט מוכר לכל אמא לבנות. אבל האם כדאי לאפשר הסרת שיער לנערות בקליניקה שלך? מאיזה גיל? הדעות בנושא חלוקות והן מוצגות בפירוט כאן במאמר.

שיער גוף ופנים עשוי לחולל השפעה לא רצויה על הדימוי העצמי של נערות בגיל ההתבגרות. בראש ובראשונה, צריך להבדיל בין רצון אישי של אותה נערה להסיר את שיער גופה משום שהיא נתונה ללחץ חברתי או מעוניינת לחקות את המבוגרים, לבין מצב של שיעור מוגבר שממנו היא נתונה ללעג ומצוקה חברתית. במובן הזה, יידרש אפיון של המצב הקיים כדי להחליט האם להתחיל טיפולי הסרת שיער לנערות מאזורים מסוימים.

 

מה שבין הסרת שיער מקצועית וביתית

על פניו, בין אם מרצון אסתטי ובין אם מבעיה של שיעור לא רצוי, כל נערה תוכל לבחור לעצמה שיטת הסרת שיער ביתית לפתרון הבעיה. השיטות האפשריות הן שימוש בחוט, פינצטה, גילוח או שעווה והן דורשות מהמתבגרת הסתגלות לפרוצדורה, התמדה ובחירה בטכניקה המתאימה לה. יחד עם זאת, תלישת שערות מהשורש מעודדת צמיחה מהירה ועבה יותר של השיער, כך שבמקרים של שיעור יתר בלתי רצוי, הבעיה רק תחמיר בטווח הארוך.

האפשרות אם כך, תהיה שימוש במכשיר להסרת שיער, כאשר טכניקות המיועדות להסרת שיער לנערות בין אם מדובר בהסרת שיער באזורי הגוף השונים או הסרת שיער בפנים לנערות יכולות להיות באמצעות מכונה להסרת שיער בלייזר (הריסת זקיק השערה ועיכוב הצמיחה שלה באמצעות גל אחד ממוקד) או באופציה נוספת בטכנולוגיית ה-DPC באמצעות קרן האור (הריסת שורש השערה באמצעות גלים במספר אורכים).

הסרת שיער בטכנולוגיה זו מהווה את הדרך הפופולרית ביותר להסרת שיער לאורך זמן, שמתאימה לבעלי עור בהיר וכהה כאחד. יחד עם זאת, ישנם רופאי עור הטוענים שלא מומלץ להתחיל בטיפולים לפני גיל 14-15 לכל הפחות, משום שבתקופה זו הגוף עדיין לא מאוזן מבחינה הורמונלית. המחמירים אף טוענים כי אין לעבור טיפולי הסרת שיער לנערות לפני גיל 18. בנוסף, רצוי להמתין לפחות שנה עם הטיפול מרגע קבלת מחזור סדיר.

בעלת מכון קוסמטיקה?
מגוון מכשירי הסרת שיער לבחירתך

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים בטיפולי הסרת שיער לנערות?

כיום מתבגרות רבות מתחילות לדון בהסרת שיער באזור גיל 12-13, כאשר מי שסובלות משיעור מוגבר יידרשו לכך עוד הרבה קודם. צעירות אלה מגיעות לקוסמטיקאית בליווי האמהות וכבר מבינות מצוין מה דרוש להן.

חלקן מעוניינות בטיפולי הסרות שיער בטכנולוגיה שעשויים להיות בעלי יעילות מופחתת בשל הפעילות הטבעית ההורמונלית של אותם גילאים. חלקן בוחנות את קיומו של מכשיר לייזר להסרת שיער והתאמת פונקציות העבודה שלו אליהן. האמהות מבקשות לטפל בבנותיהן בדרך שבה הן עצמן מקבלות את הטיפול, לעתים מבלי להביא בחשבון כי הטיפול המתאים לנשים בוגרות אינו מתאים לצעירות.

חשוב להדגיש כי הסרת שיער לנערות בטכנולוגיה, אינה מתרחשת לצמיתות, שכן שינויים הורמונליים בכל גיל עשויים להשפיע מחדש על צמיחת השיער והתפתחות זקיקים חדשים. אמנם ייתכן שהצמיחה בעתיד לא תהיה משמעותית כפי שהייתה, אך חשוב להעביר את המידע בעיקר למטופלות צעירות. טיפול בגילאים מאוד מוקדמים, כאשר הגוף עדיין עובר שינויים הורמונליים המשפיעים על התפתחות זקיקי השיער, עלול להביא לצמיחה מוגברת ומהירה בהמשך.

לכן חשיבות הייעוץ המקדים של מטפלת מקצועית הוא הכרחי לפני התחלת סדרת טיפולים בכל טכנולוגיה שתבחר.

 

אז מהן האפשרויות שניתן להציע?

לאמהות אשר פונות עם בנותיהן לקליניקה ומעוניינות בהסרת שיער לנערות, מומלץ לבחון את האלטרנטיבות ולהבין מה הכי נכון לנערה באותה נקודת זמן לאחר ייעוץ מקצועי שבסופו תיבחר שיטת הפעולה המתאימה ביותר. ככל שמדובר בהסרת שיער בלייזר, רצוי שהיא תבוצע כמה שיותר מאוחר, לאחר הגעתו של הגוף לאיזון טוב יותר וכך הטיפול יהיה אפקטיבי יותר.

חשוב לעמוד גם על עניין נוסף: רבים מייחסים לדור הצעירים הנוכחי שלב של התבגרות מוקדמת יותר. מבחינה אנטומית וביולוגית, מדובר בטעות. הגיל הממוצע לתחילת ההתבגרות המינית בקרב בנות ובנים כאחד הוא 10, כאשר בנות צפויות לווסת ראשונה בגיל 12-12.5. ולכן עיקר הדרישה להסרת שיער בגילאים אלה היא המודעות האופנתית-חברתית של הנושא והניסיון הטבעי לחקות מעט יותר מבוגרים.

אם מדובר ברצון להסרת שיער בשל שיעור משמעותי באזורים 'גבריים' כמו הסנטר, הפאות, הירכיים וסביב הפה עוד לפני גיל ההתבגרות המינית, מומלץ שיערך בירור הורמונלי אצל אנדוקרינולוג ילדים. כאן המקום להדגיש כי לפני שמבצעים הסרת שיער, צריך לוודא שאין עניין רפואי כלשהו, אחרת הטיפולים לא יצליחו במידה הרצויה. ממחקרים עולה כי הסיבה הנפוצה לכל אלה היא שחלות פוליציסטיות, שעשויות לגרום גם להפרעות בווסת ולאקנה.

באתר 4MP תמצאו עוד מידע רחב ונגיש לאנשי מקצוע מתחומי הקוסמטיקה והסרת השיער, לצד מגוון רחב של נתונים אודות המכשור הייחודי שלנו וטכנולוגיות הטיפול המתקדמות.

הסרת שיער לנערות
הסרת שיער לנערות

הסרת שיער לנערות – שאלות ותשובות

מאיזה גיל ניתן להסיר שיער?

מבחינה רפואית, לא מומלץ להתחיל בטיפולים לפני התייצבות הורמונלית ומתרחשת בגילאים שונים בין האחת לשניה. אם מדובר בנערה הסובלת משיעור משמעותי ומעוניינת בכך מאוד, אפשר לבחון את התאמת הטיפול בכפוף להתייעצות מקצועית החל מגיל 14-15.

מה צריך לקחת בחשבון לפני הסרת שיער למתבגרות?

ייעוץ ותיאום הציפיות מול הנערה ובייחוד מול האם הוא קריטי. יש להבהיר כי אופן, סוג ומשך הטיפולים לנערות אינם תואמים את אלו המבוצעים לנשים בוגרות ולהגדיר את מהלך הטיפול והחוויה ממנו באופן אותנטי ומדויק, על סמך יתרונות מכשיר להסרת שיער.

3.8/5 - (6 votes)
עוד במגזין
יצירת קשר מהירה
אנחנו כאן לשירותכם:

לזרוב 33, ראשל”צ, 7565829

דילוג לתוכן