המותג המוביל בטכנולוגיה אסתטית בישראל

הסרת שיער לצמיתות – אמת או מיתוס?

בואו נתחיל עם השורה התחתונה: אין באמת דבר כזה "הסרת שיער לצמיתות", אז מה כן קיים? בטיפול מקצועי, אפקטיבי המותאם באופן אישי למטופל/ת, ניתן להשיג הסרת שיער לאורך זמן ולהותיר את העור חלק ונקי, בהתאם לציפיות הלקוחות. באנו להתעמת עם הסוגייה ולהבהיר מדוע מדובר בהבטחת שווא מיותרת שאין למסור ללקוחותייך ולהחליפה דווקא בהסבר מקצועי אחר.

 

אין באמת הסרת שיער לצמיתות

אין כל ספק שהסרת שיער כבר איננה נחשבת לטרנד של הרגע, אלא לטיפול רצוי והכרחי בעל מקובלות חברתית רבה, שגברים ונשים גם יחד מעוניינים בו. השאלה היא אם כך, מדוע עדיין קיימים אנשי מקצוע וחברות שמשלים את הציבור ומבטיחים הסרת שיער לצמיתות, בעוד שאין אמת בהצהרה שכזו?

אם אתם עוסקים בתחום הסרת שיער, עליכם לדעת כי משרד הבריאות אסר כבר לפני למעלה מעשור את השימוש בהבטחה "לתמיד". אמנם המכשור המתקדם שפועל בטכנולוגיה איכותית ובדוקה מצליח להשיג תוצאות מרשימות ביותר בקרב המטופלים, כמובן בתנאי שאופן הטיפול וסוג המכשיר מתאימים במדויק לסוג השיער וגוון העור האישיים. אך אף אחד מהמכשירים שפותחו לא יכול להתחרות במרכיבים ביולוגיים שונים כמו הורמונים וגירויים חיצוניים שמשנים את מרקם וטיב הצמיחה ועשויים לעודד אותה מחדש עם הזמן.

למעשה, גם לאחר סדרת טיפולים מלאה ואיכותית באמצעות מכשיר להסרת שיער, ייתכן שנטילת תוספי תזונה מסוימים, הריון, גיל המעבר, נטילת גלולות, הפרעות הורמונליות ועוד מגוון גדול של נסיבות יגרמו לצמיחה חוזרת באזורי ההסרה כעבור תקופה מסוימת.

לעניין הזה ראוי לציין גם פסיקות רבות שהתקבלו בבתי המשפט בישראל, הקובעות כי אין מקום להבטחה "הסרת שיער לצמיתות" וכי מקום שהואשם בביצוע טיפולים במסגרת הבטחה שכזו, סופו להיקנס בסכום כספי משמעותי.

בעלת מכון קוסמטיקה?
מגוון מכשירי הסרת שיער לבחירתך

אז מה כן ניתן להבטיח למטופלים?

בראש ובראשונה צריך להנחיל הרגל בריא ויעיל של תיאום ציפיות בין הלקוחות לבין נותני השירות. גברים שמתבגרים למשל, נוטים לשיעור יתר באזורי הפנים כמו האף ועל האוזניים ולכן צריך להבהיר שמדובר במצב תקין ונורמלי, גם אם בוצעו טיפולים באזור זה בעבר.

כמו כן, אפשר להבהיר למטופלות והמטופלים כי הסרת שיער בטכנולוגיה מפחיתה בשיעור משמעותי את כמות השיער וגם מאטה את קצב הצמיחה. אך גם אם מושג עור חלק למשעי, אין כל ערובה שהדבר יישאר כך תמיד – חשוב להבהיר כי השיער עשוי לצמוח בחזרה בתקופה עתידית כלשהי.

בנקודה זו, כמובן שיהיה אפשר להגיע לטיפולים מחדש וליהנות ממכשור שבוודאי התייעל מאז סדרת הטיפולים האחרונה ומציע כעת חוויה טובה ואיכותית יותר.

הסרת שיער לצמיתות

איך זה שנושא הצמיתות השתרש כה חזק בענף הסרת השיער?

למרבה האבסורד, כל הטיפולים האסתטיים החל מאיפור פנים קבוע ועד חומצות היאלורוניות, ידועים כטיפולים שנשארים על הגוף למשך תקופה ובסיום צריך לחדש אותם. לא כך נתפסו טיפולי הסרות השיער לאורך השנים והדבר ככל הנראה נובע מהתחרות הקשה שנוצרה בענף בעבר. עם צמיחתם של עשרות מכונים שמעוניינים למשוך אליהם את הקהל.

ייתכן שהטעות בעניין הזה נובעת גם משגיאה שנוצרה בקרב המטופלים עצמם, שהסיקו כי בשל הפרסונליות של הטיפול (הניתן בחדר פרטי מול קוסמטיקאית מוסמכת ובעלות גבוהה יותר, להבדיל מהמספרה או עמדות מריחת הלק שפועלות ב-open space) לצד הבשורה הגלומה במוצרים עצמם ובראשם מכונת לייזר מקצועית להסרת שיער, הובילו לתפיסה לפיה הסרת שיער לצמיתות היא אכן עניין שריר וקיים.

וכך סביר להניח שהתקיים מעין מעגל המזין את עצמו שוב ושוב: הלקוחות שמעוניינים בהסרת שיער באופן חד פעמי שמראש לא מוכנים לפנות למקום שלתפיסתם לא יגשים זאת, כך שלמטפלים בתחום לא נותרה ברירה אלא להצטרף למגמת הפרסום הבעייתי.

כך שאם הרהרתם בשאלה איפה כדאי לעשות הסרת שיער בלייזר, כדאי שתדעו: כיום בחברת 4MP, ניתן למצוא מגוון מכשירי הסרות שיער בטכנולוגיות מתקדמות. בעזרת ייעוץ עסקי ניתן להתאים את המכשיר והטכנולוגיה בהתאם לצרכי הקליניקה וקהל הלקוחות.

דגש מאוד חשוב הוא תקני הבטיחות לטיפול במכשור, המכשירים עומדים בתקינה המחמירה ביותר בארץ ובעולם. בנוסף, מתבצעות הכשרות קליניות מקיפות על מנת שהמטפלות יוכלו לטפל בבטיחות ומקצועיות בלקוחות הקליניקה ולבצע טיפול איכותי ובתיאום ציפיות מקסימלי.

 

ניתן להתייחס גם לסוג הצמיחה החדשה

בפעילות מול קהל הלקוחות, שווה להבהיר כי חלק גדול מזקיקי השיער שנמצאים במקום הטיפול ייהרסו ויתלשו, כך שתתקבל הפחתה משמעותית של צמיחה, במסגרתה השיער גם צומח דק, עדין ובהיר יותר.

כמובן שיש להסביר כי תוצאה שכזו תושג רק בהגעה לסך הטיפולים המלא בהתאם לתוכנית הטיפולים שנקבעה, לרוב לאחר סדרת טיפולים של  כ 10-12 טיפולים. אמנם בעזרת מכונה להסרת שיער מהדור החדש בהחלט ניתן לראות התמתנות בקצב הצמיחה ועובי השערה כבר לאחר הטיפול הראשון, אך הערכת היעילות תתרחש מטיפול לטיפול ויש חשיבות להתמדה על מנת למקסם את התוצאות.

הסרת שיער לצמיתות
הסרת שיער לצמיתות

הסרת שיער לצמיתות – שאלות נפוצות

מדוע אין באמת הסרת שיער לצמיתות?

מדובר במיתוס שהשתרש בציבור הישראלי לאורך השנים, שמקנה למכשיר מתקדם ככל שיהיה את היכולת לנטרל השפעת הורמונים, איזון גופני וגירויים שונים ובכך למנוע צמיחת שיער חוזרת. מכיוון שאין דבר שיכול באמת לעצור הופעת שיער חוזרת באזורי ההסרה, הרי שאין להבטיח תוצאה שכזו ללקוחות.

כיצד להפריך תפיסה של הסרת שיער לצמיתות אצל הלקוחות שלי?

מומלץ להבהיר כי מדובר בתפיסה שגויה גם אם קיימת הבטחה לכך מצד גורם אחר ולהסביר שהשיער עשוי לצמוח מחדש דקיק הרבה יותר או לחדש את צמיחתו הרגילה בהמשך החיים עקב שינויים הורמונליים, גיל המעבר, נטילת תרופות ותוספי תזונה מסוימים ועוד. תיאום ציפיות הוא החשוב ביותר במתן טיפולים אסתטיים.

1.1/5 - (9 votes)
עוד במגזין
יצירת קשר מהירה
אנחנו כאן לשירותכם:

לזרוב 33, ראשל”צ, 7565829

דילוג לתוכן