המותג המוביל בטכנולוגיה אסתטית בישראל

מחקר: חיטוב הגוף בשילוב טכנולוגיות

אירינה ילנבאוגן, MD אירינה סלבנה, מנהלת קלינית, לוליטה מרודנקו, מתאמת מחקר, Skin Boutique, טורונטו, אונטריו.

 

תקציר

רקע:
מכשירים לחימום שכבת הדרמיס המבוססים על טכנולוגיות האינפרא אדום וגלי הרדיו נמצאים בשימוש נרחב כבר מספר שנים כשיטה לא פולשנית לטיפולים אסטטיים לשיפור מראה הצלוליט, מיצוק עור רפוי והצרת היקפים באזור הירכיים והבטן ומשמשים ללקוחות שמעוניינים לרכוש טיפולים לחיטוב הגוף.

מטרה:
להוכיח את הבטיחות והיעילות של טיפול המשלב בין שתי שיטות לחיטוב הגוף: שיפור טונוס העור בעזרת המכשיר הייחודי של שארפלייט Infrared MaxIR 850-1750 בשיטה תרמית ופרקציונלית, וטיפול בתאיי שומן והצלוליט ב- Max Radiofrequency עם ארבעה ראשים מתחלפים.

שיטות:
נבחרו עשרים מטופלות בגילאים שבין 20 – 50, עם דרגות שונות של צלוליט ורפיון עור.

תוצאות:
75% מהמטופלות היו מרוצות –מרוצות מאוד מתוצאות הטיפולים שלהן. לא נרשמו תופעות לווי חמורות.

מסקנה:
ניסוי קליני זה מראה שביעות רצון גבוהה של המטופלים מפרוטוקול חיטוב הגוף המשלב שיטות באמצעות הפלטפורמה של שרפלייט. הוא מראה שיפור ניכר במרקם העור ורפיונו, וצמצום צלוליט והיקפים באזורי גוף שונים.

בעלת מכון קוסמטיקה?
מגוון מכשירי טיפולי גוף לבחירתך

מבוא

RF:
מכשירים לחימום שכבת הדרמיס באמצעות גלי רדיו נחשבים לשיטת הטיפול האסטטי הלא פולשני היעילה ביותר לשיפור מראה הצלוליט וקמטי עור בפנים, למיצוק עור רפוי ולצמצום היקפים באזור הבטן והירכיים. המכשירים מחממים את השכבות התת-עוריות על ידי העברת אנרגיה חשמלית מתחלפת בעל תדירות גבוהה דרך הרקמה.

החימום באמצעות גלי רדיו אינו תלוי בסוג כרומופורים או העור, ובפירוק סלקטיבי באמצעות האור. במכשירים חד קוטביים, הזרם מועבר בין אלקטרודה קטנה הבאה במגע עם האזור המטופל לבין אלקטרודת חזרה גדולה. במכשירים דו-קוטביים הזרם עובר בין שתי אלקטרודות הבאות במגע עם האזור המטופל. במכשירים אלו מרבים להשתמש עבור חיטוב הגוף ומיצוק העור למראה צעיר ובריא יותר.

במכשירים אלה, ככל שעוצמת גלי הרדיו עולה, הזרם חודר עמוק יותר לתוך הרקמה; מכאן שעומק החדירה ורמת החימום ניתנים לשליטה. עומק החדירה במערכות RF דו-קוטביות שווה למחצית המרחק בין שתי האלקטרודות. היתרון בשימוש במערכות אלה נעוץ ביכולת למקד את שטף גלי הרדיו באזור מסוים בתוך הרקמה.

על ידי כוונון מתאים ניתן לחמם את הדרמיס ואת השכבות התת-עוריות לרמות טיפוליות, תוך שמירה על האפידרמיס. עומק החדירה הטיפוסי בשימוש במכשירי RF דו-קוטביים הוא 4-6 מ"מ. הוספת אלקטרודות מאפשרת חדירה עמוקה יותר. בדרך זו, רבים המעוניינים בטיפולי גוף נהנים מתוצאות יעילות ומדוייקות.

ניתן לבצע טיפולי RF ללא זמני השבתה ולעתים קרובות תוצאתם היא שינויים דרמטיים בהיקפים ובמרקם עור הפנים. טיפולי RF מתאימים לפנים, לצוואר, לזרועות, לבטן, לישבנים ולירכיים, הטיפולים תועדו כבטוחים ביותר עם תופעות לוואי מזעריות וחולפות כגון אדמומיות ונפיחות קלה.

נמצא כי על מנת לשמור על רמת בטיחות זאת יש להימנע מהרדמה כדי לאפשר משוב מהמטופל לגבי תחושת החום במהלך הטיפול. כל המטופלות העידו על טיפול נעים ואף מהנה.

גוף

חיטוב הגוף -1

פנים

חיטוב הגוף-2

החום הנוצר על ידי RF ברקמת הדרמיס בשכבות התת-עוריות גורם להתמצקות מיידית של הקולגן ומעודד יצירת קולגן חדש. הגברת זרימת הדם המקומית מעודדת את התפרקות הרקמה הסיבית, ניקוז מצבורי שומן דרך מערכת הלימפה הקטנת נפח תאיי שומן \ צלוליט.

רקמות שומן "מגייסות" או משחררות שומן שנאגר כדי לספק אנרגיה לפעילות המטבולית באמצעות המנגנון הפיזיולוגי המכונה ליפוליזה. בדומה לכל תגובה כימית, קצב תגובה ביולוגית המתבצעת בתיווך אנזימים, ובכלל זה הליפוליזה, רגיש לטמפרטורה.

העלאת הטמפרטורה של תאיי השומן ב- C º10 מכפיל את קצב התהליך. כל המנגנונים הללו תורמים לאפקט מיצוק העור, לשיפור מרקם העור, לירידה בהופעת הצלוליט ולהצרת ההיקפים.

המטופלים מרגישים בדרך כלל את השפעת מיצוק העור מייד אחרי כל טיפול, אבל התוצאה המלאה ברורה בסיום פגישות הטיפול (בדרך כלל 6-10), הודות לבניית הקולגן החדש באזור. התוצאות אמורות להישמר למשך שנה עד שנתיים וניתן להמשיך בטיפולי תחזוקה על בסיס קבוע, או לחזור עליהם לפי רצונו של המטופל.

IR:

מכשיר אינפרא אדום לא קוהרנטי מסונן סלקטיבית הפולט אור אינפרא אדום במחזורים של שניות רבות פותח במטרה לספק חימום עורי.
מים, בתור כרומוספירות המטרה, מאפשרים חימום אחיד של נפח רקמת העור הנבחרת.

ספקטרום מותאם אורך גל בין 850 ל- 1750 ננו מטר נבלע בצורה מספקת על ידי המים הנמצאים בתוך התאים ומחוצה להם ובו זמנית מאפשר חדירה לעומק של 1-5 מ"מ לתוך העור, דבר אידיאלי לפגיעה בדרמיס הרשתי.

חשיפה של מספר שניות לאנרגיה מספקת יוצרת את השילוב הרצוי של זמן וטמפרטורה לצורך התכווצות הקולגן. האפידרמיס מוגן באמצעות קירור מגע. הדבר מאפשר לחמם את הרקמה המטופלת מבלי לגרום נזק לאפידרמיס.

קולגן הוא פולימר המתקיים בצורת סליל משולש בו השרשראות מחוברות בקשרי מימן. מולקולות אלה מאורגנות בצורת סיבים בהם תכונות המתיחה מוגדרות על ידי קשרים בין מולקולאריים צולבים. בהשפעת החום הקולגן עובר דנטורציה, קשרי המימן הבין-מולקולאריים נקרעים והסלילים המשולשים "נפרמים ויוצרים ג'ל של מולקולות בעלות סלילים אקראיים".

מתח הרקמה בעור האנושי עולה מפני שלמרות שהסיבים מתקצרים, הקשרים הצולבים העמידים בחום שבין המולקולות נשמרים, והדבר מחזק את התכונות האלסטיות של הקולגן הפולימרי.

הרקמה שעברה שינוי בחום עוברת עיצוב מחדש הקשור בפיברופלזיה ויצירת קולגן חדש. כאשר הדנטורציה הושלמה, עלייה נוספת בטמפרטורה גורמת להתקצרות נוספת של הסיבים, כנראה הודות להידרוליזה של קשרי חלבון.

מנגנון התכווצות הקולגן תואר בפרוטרוט. הטמפרטורה בה הקולגן מתכווץ נעה סביב C º65. בהתאם לנוסחה זאת, התכווצות הקולגן תלויה בזמן ובטמפרטורה, והדבר מתרחש בצרופים שונים של זמן-טמפרטורה, ולא בטמפרטורה מסוימת. בהתאם לכך הוצע כי עבור חשיפות של מילישניות, הקולגן יתכווץ רק בטמפרטורות שמעל C º85, בעוד שעבור חשיפות של מספר שניות ההתכווצות תתרחש בין C º60 ל- C º65. הדבר נגרם על ידי התפשטות החום לתוך הדרמיס הרשתי העמוק.

חיטוב הגוף-3

בניגוד לגלי רדיו, הספקטרום האינפרא אדום ניתן לחיזוי ומובן בקלות, על סמך המקדמים הידועים של כרומוספירות המטרה של המים. התוצאה היא חימום בעומק שבין 1-5 מ"מ. טמפרטורת האפידרמיס נשמרת ברמה בטוחה של פחות מ- C º40 באמצעות חלון ספיר משולב מקורר בצורה תרמו אלקטרית, דבר אשר מסייע לשמירה על נוחות המטופל בזמן הטיפול.

ספקטרום IR ייחודי זה יוצר "אפקט קליני כפול" של מיצוק מיידי של העור יחד עם יצירת קולגן חדש בדרמיס לטווח ארוך.
הפעילות העיקרית של טכנולוגיית ה-IR היא מיצוק העור הרפוי באזורי הגוף כגון פנים, צוואר, זרועות, בטן, ישבן, ירכיים וכו. רמות הכאב מדווחות כנסבלות היטב. אצלנו ב-4MP תכולו למצוא מגוון שיטות טיפול מותאמות אישית שיספקו לכם תוצאות במינימום זמן.

מטופלים, חומרים ושיטות

נשים בוגרות בין הגילאים 20-50 עם שומן וצלוליט מקומיים, סימני מתיחה ורפיון עור בזרועות, בטן, ירכיים ישבנים ומותניים טופלו באמצעות שתי שיטות שונות באותה פגישה: Infrared MaxIR 850-1750, שיטה תרמית ופרקציונאלית, ו- Max Radiofrequency עם ארבעה ראשים מתחלפים בהתאם לפרמטרים של הטיפול. גליצרין נמרח על האזור המטופל.

המחקר כלל 12 טיפולים אחת לשבוע במשך שלושה חודשים ושלושה ביקורי מעקב 4, 5, ו-6 חודשים אחרי פגישת הטיפול האחרונה. לפני ואחרי כל טיפול וכל פגישת מעקב, יעילות המחקר נקבעה באמצעות צילום משווה שהוערך ודורג על ידי שני רופאים מומחים ברפואה אסטטית.

הערכת המומחים בוצעה בסולם של 0-5 כאשר 0 מייצג עור מושלם\ ללא פגע, ללא סימני שומן או צלוליטיס, ו- 5 מייצג מצבור שומן עודף, צלוליטיס או עור רפוי. ההערכה העצמית של שביעות רצון המטופלות נערכה בסולם של 1-10 ביחס לקו הבסיס. במהלך המחקר ואחרי השלמתו, כל מטופלת סיפקה משוב ביחס לשביעות רצונה הכוללת.

תוצאות

תוצאות כלליות דורגו על ידי המטופלות בהתאם לסולם הבא: 1 פירושו מרוצה מאוד; 2 פירושו מרוצה; 3 עבור מטופלות שלא הבחינו בכל שינוי; 4 עבור לא מרוצה.
4 מטופלות (20% ) היו מאוד מרוצות; 11 (55% ) היו מרוצות; 3 (15%) לא ראו שיפור; 2 (10%) לא היו מרוצות.

13 (65%) מטופלות השלימו את מספר הפגישות הנדרשות , (בהתאם לפרוטוקול הטיפול); 3 (15%) מטופלות לא השלימו את מספר הטיפולים המומלץ, ו- 4 (20% ) מטופלות לא השלימו את טיפולי המעקב.

המיקום האנטומי כלל: בטן, מותניים, מתחת לזרוע, ירכיים וזרועות.
כל המטופלות קיבלו מידע על התהליך, כולל סיבוכים אפשריים וציפיות ריאליות, וחתמו לאחר מכן על טופס הסכמה מדעת.
אזורי הטיפול צולמו בכל פגישה לפני ואחרי הטיפול.

לא נעשה שימוש בטכניקות נוספות לקירור חיצוני של העור. ציוני שביעות הרצון של המטופלות ושל המטפלים סוכמו ברשומת הטיפול ובסוף כל קובץ בהתאמה.
נרשמו רק ארבעה מקרים של תופעות לוואי: אריתמה מתונה שנמשכה במשך שעתיים ונעלמה בפתאומיות ללא כל סיבוכים נוספים.
כל המטופלות היו מסוגלות לסבול את הטיפול ללא הרגשת כאב מוגברת.

לא נרשמה כל אי-נוחות משמעותית, התוצאות והיעילות של פרוטוקול הטיפול הכפול של 5 מטופלות נרשם בטבלה הבאה:

מספר אקראימין גילאזור הטיפולמדידות טרום טיפול (ס"מ)מספר הטיפוליםמדידות אחרי טיפול (ס"מ)איבוד כולל (ס"מ)פרמטרים RF : רמת RF 1-5; תדירות MHZ1,30-60 דקות לטיפולפרמטרים IRשביעות רצון המטופלת:
1-מרוצה מאוד
2-מרוצה
3- לא מרוצה
טווח טמפרטורהתופעות לוואי: נפיחות, אדמומיות
003נקבה 33בטן89 ס"מ1081 ס"מ8 ס"מדרגה 5 30' + 30'117% – 174% EI

17849J – RE 102415J

קירור מקדים 4 שניות Off5 שניותon

j0-40j3

שני מעברים

1T= 41.7-44.7ºCאדמומיות אחרי טיפול במשך 30 דקות
016נקבה 41ירכייםשמאל 59.5 ס"מ ימין 58 ס"מ9שמאל 52 ס"מימין 52 ס"משמאל 7.5 ס"מימין 6 ס"מדרגה 5 30' + 30'74% – 186% EI

23220J –94805J

RE

קירור מקדים 5 שניות Off4 שניותon

j0-45j3

שני מעברים

2T= 40.2-44.1ºCאין אדמומיות אחרי טיפול
014נקבה 38מותניים113 ס"מ4104 ס"מ9 ס"מדרגה 5 30' + 30'99% – 162% EI

48366J – 130070J RE

קירור מקדים 3 שניות Off5 שניותon

j0-45j3

שני מעברים

1T= 39.0-44.1ºCאדמומיות מתונה אחרי טיפול למשך 20 דקות
011נקבה 33זרועותשמאל 35.0 ס"מ ימין 34.5 ס"מ7שמאל 31.5 ס"מ ימין 31.5 ס"משמאל 3.5 ס"מ ימין 3 ס"מדרגה 5 30' + 30'89% – 144% EI

21552J – 84637J

RE

קירור מקדים 3 שניות Off4 שניותon

j0-45j3

שני מעברים

1T= 42.3-43.4ºCאין אדמומיות אחרי טיפול
020נקבה 49ירכייםשמאל 60 ס"מ ימין 62 ס"מ8שמאל 56 ס"מ ימין 56 ס"משמאל 4 ס"מ ימין 6 ס"מדרגה 5 30' + 30'74% – 160% EI

28441J – 83902J

RE

קירור מקדים 3 שניות Off5 שניותon

j0-45j3

שני מעברים

1T= 41.7-44.7ºCאדמומיות מתונה אחרי טיפול למשך 20 דקות
לפני ואחרי 1

מיצוק והידוק: צמצום בהיקף הבטן של 8 ס"מ ב- 10 טיפולים. מאוד מרוצה (מספר אקראי 003)

לפני ואחרי 2

הפחתת צלוליט, שיפור במרקם העור, צמצום בהיקף הירכיים : שמאל 7.5 ס"מ, ימין 6 ס"מ בתשעה טיפולים. מרוצה (מספר אקראי 016)

חיטוב הגוף-4

שיפור במרקם העור. צמצום בהיקף הירכיים של 9 ס"מ בארבעה טיפולים. מאוד מרוצה (מספר אקראי 014)

שיפור ברפיון העור. צמצום היקפים של 3.5 ס"מ שמאל ו- 3 ס"מ ימין בשבעה טיפולים. מאוד מרוצה. (מספר אקראי 011)

שיפור במרקם העור. הפחתת צלוליט. צמצום בהיקף הירכיים של 4 ס"מ שמאל ו-6 ס"מ ימין ב-8 טיפולים. מאוד מרוצה (מספר אקראי 016)

מסקנה

מחקר קליני זה מוכיח את הבטיחות והיעילות הגבוהה של הפלטפורמה שארפלייט MP4.
טכנולוגיית MaxIR של שארפלייט יוצרת שיפור ניכר במרקם העור ורפיון העור באזורים שונים בגוף ללא זמני השבתה או תופעות לוואי חמורות.
MaxIR של שארפלייט משפר את רפיון העור ואת מרקם העור הכללי, מצמצם היקפים באזורי גוף שונים, משפר את מראה הצלוליט וסימני המתיחה תוך מקסימום נוחות למטופל, ללא זמני השבתה או תופעות לוואי חמורות.
מושגת שביעות רצון גבוהה של המטופל
המטופלים ציינו רמה גבוהה של בטיחות ונוחות. הושגה דרגה גבוהה של אמון המטפל בבטיחות הפלטפורמה.

מקורות ספרות

  1. דר' בטי Czajkowsky, MD, מכשיר IR ידני למיצוק עור הגוף והפנים וחיטוב הגוף
  2. דר' בטי Czajkowsky, MD, מכשיר RF ידני למיצוק עור הפנים וחיטוב הגוף
  3. דר' בטי Czajkowsky, MD,, ו. קיפניס MD, הצערת העור באמצעות אור עם טכנולוגיית שארפלייט DPC
  4. חיטוב הפנים באמצעות לייזר, חווייר מורנו-מורגה, חוספינה רויו דה לה טורה וג'מה פרז סביליה Prime International Journal (אפריל 2012, כרך 2, מהדורה 3)
  5. טכנולוגיית (MP)2 למיצוק העור וחיטוב הגוף. סבינה זנקר, Prime International Journal (יוני 2012, כרך 2, מהדורה 4)
  6. היסטוריית השימוש באנרגיית RF ברפואה אסטטית, אינה בלנקייה, מוניקה אלמן, אודי בר יוסף, סילבי ד. בראון, מרינה וסקביץ' (Les Nouvelles Estetiques, אוקראינה)
דרג מאמר זה
עוד במגזין
יצירת קשר מהירה
אנחנו כאן לשירותכם:

לזרוב 33, ראשל”צ, 7565829

דילוג לתוכן